lördag 18 januari 2014

Längtan

Och så kom snön till slut, den som jag velat haft till lucia och jul. Nu ser det ut som att den tänker stanna ett tag men.....det är i alla fall ljust och stämningsfullt, tycker jag. Jag gillar snö i lagom mängder! Det ända som är jobbigt just nu är att jag har fått ett litet problem med höger öga, som gör att det är jobbigt när jag är ute i den vita snön. Jag har fått något som heter glaskroppsavlossning, helt ofarligt och i regel åldersrelaterat. Jag skulle inte bli förvånad om jag får det på vänster öga också (sa läkaren på SöS), bara att åka in och kolla så att inte näthinnan blir skadad.
Nu är längtar efter resan till Dominikanska republiken påtaglig. Nu har vi tagit fram resväskorna, växlat pengar och inhandlat från apoteket det som behövs. Sitter nästan dagligen och tittar på väderprognosen och kan konstatera att det är varmt.
Längtar, längtar, längtar..............


lördag 4 januari 2014

Definitivt slut

Nu är gröna julen slut, slut, slut,
allt som hör till julen har åkt ut, ut, ut!
Men till nästa år igen,
tar jag fram granen igen.
Och en flätad jule-get.
Men då vill jag ha det vitt, vitt, vitt,
och då får jag egot mitt, mitt, mitt
så som jag vill ha det!

Det här tror jag är den enda julen som jag inte har haft någon direkt julkänsla. Det beror nog mest på att jag saknat ljuset dom vi brukar få av snön, därför städar jag ut julen ovanligt tidigt i år. Men jag får väl njuta av att jag har varit ledig hela tre veckor och det gör jag.  Det svåraste blir nog att gå upp på morgonen efter all ledighet.

Det jag ser fram emot nu är Bengts och min resa till Dominikanska republiken som vi gör i slutet av januari.
Längtar,  längtar,  längtar!

Nu tillbaka till verkligheten och hockeymatchen mot Ryssland.
Kämpa på!
Kram och god fortsättning på er alla!