fredag 29 november 2013

Kväll med lillsyss!

Nu laddar vi för en härlig kväll tillsammans med middag på stan och sen"SPÖK"på Cirkus. Det ska bli härligt med lite avbrott från det vanliga.
Har kanske glömt att berätta att jag blev mormor i onsdags morse klockan 04.06 till en söt liten prinsessa. Hon vägde 3385g och var 52 cm lång. Det blev till slut kejsarsnitt.
Alla mår bra! Alla i familjen får åka hem imorgon,  skönt!
Ha det så bra så hörs vi senare!

måndag 25 november 2013

Omstart

Nu är det en ny dag med nya möjligheter.  Pratade med dottern klockan 07.40 och nu sätter dom igång förlossningen igen.  Barnmorskan sa till henne att idag ska hon ut.
Håller mig nära telefonen hela dagen idag och önskar dottern och sambon "Lycka till"!
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Nattsömn

Klockan är nu 21.40 och jag har precis pratat med dottern.  Hon är helt,  fullständigt slut så barnmorskan har bestämt att avsluta behandlingen.  Hon ska istället få hjälp så att hon får sova hela natten och påbörja behandlingen imorgon bitti igen.
Känner så starkt för henne och hennes sambo, det är inte lätt att inte kunna vara till hjälp.
Hoppas nu att dom får en god nattsömn och kan ta nya tag imorgon.  Men innerst inne tror jag att det är Elsa som inte vill komma ut till kylan!
Kram ♥♥♥♥♥♥

Blåsig dag!

Dagen idag började ovanligt tidigt med ett telefonsamtal klockan 02.37 i natt. Det var min dotter som ringde och talade om att nu åker dom in. Efter en stunds samtal säger hon;
-Sov nu vidare så hör jag av mig senare!
Hej och hå va lätt det är att somna då.
Sov lite av och till innan klockan ringde vid halv sextiden.  Masade mig upp och visste att nu är det bara att ladda för en ny dag på jobbet.
Frågade barnen vad dom ville göra och dom ville gå på promenad. Vi kunde tillsammans konstatera att det blåste väldigt mycket,  det var knappt att fågeln kunde sitta kvar i trädet.

Efter en härlig promenad upptäckte vi något roligt, det blåste så mycket att flaggan stod uppåt istället för nedåt!
Nu har dagen börjat bli till kväll och min dotter kämpar fortfarande. Önskar henne och sambon all "Lycka till"!
Krram





söndag 24 november 2013

Nöjd med dagen.

Nu känner jag mig helt nöjd med dagen trots en raketstart.
På eftermiddagen kände jag för att baka lite saffransbullar.
Om jag får skryta lite så blev dom både fina och goda.











Till middag blev det ugnspannkaka med sylt men
själv tog jag sallad.
Nu blir det lite slappa i soffan innan kudden ropar högt.
Hörs imorgon!
Kkram

Plattan i mattan!

Dagen började mjukt och stilla med en god frukost och ett intressant repotage om narkolepsi i tidningen.
Där satt jag stilla och lugnt när telefonen ringde. Det var vår lagledare som undrade vart jag var någonstans. Jag sa att jag satt hemma i köket och läste tidningen. Hon påpekar för mig att matchen börjar om 15 minuter i Gullmarsplan.
HJÄLP!!!!!!
Jag ringer till lillsyss och skyndar på henne och sen iväg. Det gick aningen för fort på något enstaka ställe men vi kommer fram strax innan första serien är slut.
Pust!!!!!
In i matchen och sen är det bara att spela. Vilken tur att vi vinner matchen med 13-7 annars hade jag aldrig kunnat förlåta mig själv för en sådan miss.
Väl hemma blev det en kopp kaffe. Upptäcker ganska snabbt att jag är hungrig så jag och Bengt åker upp till kiosken och handlar lunch, det blev en avocadosallad.
Hem och sätta degen till bullarna, saffransbullar.
Dom hinner precis bli klara så är Simon där och tar den första.
Nu tar jag det lugnt tills det är dags för middagen som blir pannkaka med sylt.
Kram