lördag 18 januari 2014

Längtan

Och så kom snön till slut, den som jag velat haft till lucia och jul. Nu ser det ut som att den tänker stanna ett tag men.....det är i alla fall ljust och stämningsfullt, tycker jag. Jag gillar snö i lagom mängder! Det ända som är jobbigt just nu är att jag har fått ett litet problem med höger öga, som gör att det är jobbigt när jag är ute i den vita snön. Jag har fått något som heter glaskroppsavlossning, helt ofarligt och i regel åldersrelaterat. Jag skulle inte bli förvånad om jag får det på vänster öga också (sa läkaren på SöS), bara att åka in och kolla så att inte näthinnan blir skadad.
Nu är längtar efter resan till Dominikanska republiken påtaglig. Nu har vi tagit fram resväskorna, växlat pengar och inhandlat från apoteket det som behövs. Sitter nästan dagligen och tittar på väderprognosen och kan konstatera att det är varmt.
Längtar, längtar, längtar..............


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar