fredag 21 februari 2014

Längtar tillbaka...........

Tänk vad tiden går fort,  nu har jag hunnit jobba 2 veckor efter den underbara semestern. Kan villigt erkänna att jag längtar tillbaka, gillar inte det här vädret.
Men nu är det bara att se fram emot sommaren eller rättare sagt, våren. 

Har skaffat mig ett träningskort så att jag kan få bättre styrka i rygg och mage, hoppas jag. Det ligger ju på mig att få rutin att gå dit. Det bästa är att jag har bra träningskompisar, lillsyss och Emelie.  Sen ser jag det som ett bonus att det är flera på jobbet dom tränar där. Nu blir det ingen träning förrän på söndag, måste ju ha koll på OS i helgen.

Fick en härlig film av min dotter på Elsa när hon tittar på OS, jag har skrattat oavbrutet när jag ser Elsas inlevelse (det är inte svårt att se vem hon är lik). Ohhhhhhh, vad jag längtar efter henne♥♥♥♥!

Jag vill också gratulera min underbara lillasyster, Guggie, till hennes tillsvidareanställning, GRATTIS!

Nej, nu får det vara nog för idag!

Ha en underbar helg, alla där ute!

måndag 10 februari 2014

Tillbaka i vardagen

Hemma igen efter en härlig semester i Dominikanska republiken. Den här ledigheten har jag sett till att vila ordentligt och det har varit helt ljuvligt. Jag har solat, badat och bara latat mig. En av dagarna åkte vi till Puerto Plata och fick titta på den lokala marknaden, kyrkan, bärnstensbuiken, cigarrtillverkning, romfabriken och åka upp på stadens högsta topp, 2730 meter över havet i en kabinbana. Väl uppe på toppen kom regnet men det gick över snabbt och då var utsikten fantastisk. På romfabriken fick vi se hur dom packar all rom och sedan gå in i deras butik. Det fanns många sorter att välja på och det exporteras bara 30% så dom är duktiga på att dricka själva. Den starkaste som fanns var på 75,5% men den får inte tas ut ur landet.
I bärnstensbuiken köpte jag örhängen av bärnsten och larimar. Det fanns så mycket fint där.
På den lokala marknaden fick man se hur dom hanterar grönsaker och kött, hoppas verkligen att hotellet inte köpte sitt kött där. För att inte tala om lukten, andas med munnen var det enda jag tänkte.
Nu är det dags att bege sig mot jobbet så fortsättning följer.....................

lördag 18 januari 2014

Längtan

Och så kom snön till slut, den som jag velat haft till lucia och jul. Nu ser det ut som att den tänker stanna ett tag men.....det är i alla fall ljust och stämningsfullt, tycker jag. Jag gillar snö i lagom mängder! Det ända som är jobbigt just nu är att jag har fått ett litet problem med höger öga, som gör att det är jobbigt när jag är ute i den vita snön. Jag har fått något som heter glaskroppsavlossning, helt ofarligt och i regel åldersrelaterat. Jag skulle inte bli förvånad om jag får det på vänster öga också (sa läkaren på SöS), bara att åka in och kolla så att inte näthinnan blir skadad.
Nu är längtar efter resan till Dominikanska republiken påtaglig. Nu har vi tagit fram resväskorna, växlat pengar och inhandlat från apoteket det som behövs. Sitter nästan dagligen och tittar på väderprognosen och kan konstatera att det är varmt.
Längtar, längtar, längtar..............


lördag 4 januari 2014

Definitivt slut

Nu är gröna julen slut, slut, slut,
allt som hör till julen har åkt ut, ut, ut!
Men till nästa år igen,
tar jag fram granen igen.
Och en flätad jule-get.
Men då vill jag ha det vitt, vitt, vitt,
och då får jag egot mitt, mitt, mitt
så som jag vill ha det!

Det här tror jag är den enda julen som jag inte har haft någon direkt julkänsla. Det beror nog mest på att jag saknat ljuset dom vi brukar få av snön, därför städar jag ut julen ovanligt tidigt i år. Men jag får väl njuta av att jag har varit ledig hela tre veckor och det gör jag.  Det svåraste blir nog att gå upp på morgonen efter all ledighet.

Det jag ser fram emot nu är Bengts och min resa till Dominikanska republiken som vi gör i slutet av januari.
Längtar,  längtar,  längtar!

Nu tillbaka till verkligheten och hockeymatchen mot Ryssland.
Kämpa på!
Kram och god fortsättning på er alla!