tisdag 31 december 2013

Gott Slut och Gott Nytt År!

Jag önskar Er alla ett fantastiskt nytt år med nya möjligheter och god hälsa!

måndag 30 december 2013

Nytt år på gång

Nu har julen tagit slut och ett nytt år är på gång.
Året 2013 var ett händelserikt år. Jag har förmånen att få jobba med det som jag älskar mest och att få jobba med helt underbara arbetskamrater. Ett arbete som innehåller massor av skratt, glädje, kärlek och omtanke. Okej, det har även funnits väldigt trötta kvällar, men, jag gillar det!
Sen har jag tre underbara barn som ger mig massor av kärlek. Den äldste sonen har hunnit fylla 30 år och har nu omskolat sig till elektriker - jag önskar honom lycka till med det nya valet!
Den yngsta sonen är 21 och färdig elektriker, bor fortfarande hemma, men det är nog inte så länge till.
Dottern är 28 år och har givit mig och familjen den största gåvan 2013 - ett barnbarn! Känslan att bli mormor är helt underbar! Tittar på kort flera gånger varje dag och bara längtar, längtar och längtar. Dom var här under julen och jag saknar dom redan.
Jag har också en underbar man som jag tillbringat 36 år tillsammans med. Jag tänker tillbringa många år till med honom.
Vi börjar det nya året med att åka tillsammans till Dominikanska Republiken och när vi ändå är där så ska vi fira hans födelsedag.
Sen tror jag eller rättare sagt så vet jag, att det kommer att bli många resor till barnbarnet.
Nej, nu tror jag att det är dags att plocka undan lite av julsakerna. Om jag tar lite i taget så blir det inte så tomt när allt ska bort.
Nu önskar jag Er alla ........
Ett Gott Slut
och
Ett Gott Nytt År!

tisdag 17 december 2013

En vecka kvar till julafton!

Nu börjar det närma sig jul och det ska bli skönt att få lite ledigt. Märker att barnen också behöver få lite ledig tid med sina familjer. Dom är väldigt förväntansfulla på vad som ska hända om en vecka. Kommer tomten eller inte?
Blir det någon snö?
För min egen del så gör det inget om det kommer lite snö så att den rätta känslan infinner sig. Men bara lite, tack!
Jag har inte hunnit med allt som jag velat göra men vad gör det när julen är över.  Då tänker jag som förra året att jag ska vara ute i god tid innan och så gör jag samma misstag igen. Det är väl det som kallas "Den sanna optimisten"!
Nu är det dags för lite nattsömn så jag orkar några dagar till.
Natti natti

söndag 15 december 2013

Tredje advent

Välkommen tredje advent!
Nu är det bara drygt en vecka kvar till julafton och alla förväntningar som det medföljer. Här ska det förberedas med pepparkaksbak och lite julgodis. Ska också ta en svängom med dammsugaren och ta hand om tvätten. Däremellan måste jag också hinna titta lite på vinterstudion.
Vad står det på din agenda idag?
Ha en fortsatt trevlig helg!

söndag 8 december 2013

Möte med mitt barnbarn

Idag åkte vi till Arboga för att få träffa mitt lilla barnbarn,  Elsa! ♥♥♥♥♥♥
Hur kan man så fullständigt smälta av att se den lilla flickan?
Vi fikade och gick på julmarknad för att sen gå hem igen för att äta sen lunch. Klockan går för fort fram för rätt som det var så var det dags att åka hem till Värmdö.  Det blev till att sopa bort all snö från bilen och köra försiktigt.  Ju närmare Stockholm vi kom desto mindre snö var det. Nu längtar jag till nästa gång vi ses!