Jag önskar Er alla ett fantastiskt nytt år med nya möjligheter och god hälsa!
tisdag 31 december 2013
måndag 30 december 2013
Nytt år på gång
Året 2013 var ett händelserikt år. Jag har förmånen att få jobba med det som jag älskar mest och att få jobba med helt underbara arbetskamrater. Ett arbete som innehåller massor av skratt, glädje, kärlek och omtanke. Okej, det har även funnits väldigt trötta kvällar, men, jag gillar det!
Sen har jag tre underbara barn som ger mig massor av kärlek. Den äldste sonen har hunnit fylla 30 år och har nu omskolat sig till elektriker - jag önskar honom lycka till med det nya valet!
Den yngsta sonen är 21 och färdig elektriker, bor fortfarande hemma, men det är nog inte så länge till.
Dottern är 28 år och har givit mig och familjen den största gåvan 2013 - ett barnbarn! Känslan att bli mormor är helt underbar! Tittar på kort flera gånger varje dag och bara längtar, längtar och längtar. Dom var här under julen och jag saknar dom redan.
Jag har också en underbar man som jag tillbringat 36 år tillsammans med. Jag tänker tillbringa många år till med honom.
Vi börjar det nya året med att åka tillsammans till Dominikanska Republiken och när vi ändå är där så ska vi fira hans födelsedag.
Sen tror jag eller rättare sagt så vet jag, att det kommer att bli många resor till barnbarnet.
Nej, nu tror jag att det är dags att plocka undan lite av julsakerna. Om jag tar lite i taget så blir det inte så tomt när allt ska bort.
Nu önskar jag Er alla ........
Ett Gott Slut
och
Ett Gott Nytt År!
tisdag 17 december 2013
En vecka kvar till julafton!
Nu börjar det närma sig jul och det ska bli skönt att få lite ledigt. Märker att barnen också behöver få lite ledig tid med sina familjer. Dom är väldigt förväntansfulla på vad som ska hända om en vecka. Kommer tomten eller inte?
Blir det någon snö?
För min egen del så gör det inget om det kommer lite snö så att den rätta känslan infinner sig. Men bara lite, tack!
Jag har inte hunnit med allt som jag velat göra men vad gör det när julen är över. Då tänker jag som förra året att jag ska vara ute i god tid innan och så gör jag samma misstag igen. Det är väl det som kallas "Den sanna optimisten"!
Nu är det dags för lite nattsömn så jag orkar några dagar till.
Natti natti
söndag 15 december 2013
Tredje advent
Välkommen tredje advent!
Nu är det bara drygt en vecka kvar till julafton och alla förväntningar som det medföljer. Här ska det förberedas med pepparkaksbak och lite julgodis. Ska också ta en svängom med dammsugaren och ta hand om tvätten. Däremellan måste jag också hinna titta lite på vinterstudion.
Vad står det på din agenda idag?
Ha en fortsatt trevlig helg!
söndag 8 december 2013
Möte med mitt barnbarn
Idag åkte vi till Arboga för att få träffa mitt lilla barnbarn, Elsa! ♥♥♥♥♥♥
Hur kan man så fullständigt smälta av att se den lilla flickan?
Vi fikade och gick på julmarknad för att sen gå hem igen för att äta sen lunch. Klockan går för fort fram för rätt som det var så var det dags att åka hem till Värmdö. Det blev till att sopa bort all snö från bilen och köra försiktigt. Ju närmare Stockholm vi kom desto mindre snö var det. Nu längtar jag till nästa gång vi ses!
fredag 29 november 2013
Kväll med lillsyss!
Har kanske glömt att berätta att jag blev mormor i onsdags morse klockan 04.06 till en söt liten prinsessa. Hon vägde 3385g och var 52 cm lång. Det blev till slut kejsarsnitt.
Alla mår bra! Alla i familjen får åka hem imorgon, skönt!
Ha det så bra så hörs vi senare!
måndag 25 november 2013
Omstart
Håller mig nära telefonen hela dagen idag och önskar dottern och sambon "Lycka till"!
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Nattsömn
Känner så starkt för henne och hennes sambo, det är inte lätt att inte kunna vara till hjälp.
Hoppas nu att dom får en god nattsömn och kan ta nya tag imorgon. Men innerst inne tror jag att det är Elsa som inte vill komma ut till kylan!
Kram ♥♥♥♥♥♥
Blåsig dag!
-Sov nu vidare så hör jag av mig senare!
Hej och hå va lätt det är att somna då.
Sov lite av och till innan klockan ringde vid halv sextiden. Masade mig upp och visste att nu är det bara att ladda för en ny dag på jobbet.
Frågade barnen vad dom ville göra och dom ville gå på promenad. Vi kunde tillsammans konstatera att det blåste väldigt mycket, det var knappt att fågeln kunde sitta kvar i trädet.
Nu har dagen börjat bli till kväll och min dotter kämpar fortfarande. Önskar henne och sambon all "Lycka till"!
Krram
söndag 24 november 2013
Nöjd med dagen.
På eftermiddagen kände jag för att baka lite saffransbullar.
Om jag får skryta lite så blev dom både fina och goda.
Till middag blev det ugnspannkaka med sylt men
själv tog jag sallad.
Nu blir det lite slappa i soffan innan kudden ropar högt.
Hörs imorgon!
Kkram
Plattan i mattan!
Där satt jag stilla och lugnt när telefonen ringde. Det var vår lagledare som undrade vart jag var någonstans. Jag sa att jag satt hemma i köket och läste tidningen. Hon påpekar för mig att matchen börjar om 15 minuter i Gullmarsplan.
HJÄLP!!!!!!
Jag ringer till lillsyss och skyndar på henne och sen iväg. Det gick aningen för fort på något enstaka ställe men vi kommer fram strax innan första serien är slut.
Pust!!!!!
In i matchen och sen är det bara att spela. Vilken tur att vi vinner matchen med 13-7 annars hade jag aldrig kunnat förlåta mig själv för en sådan miss.
Väl hemma blev det en kopp kaffe. Upptäcker ganska snabbt att jag är hungrig så jag och Bengt åker upp till kiosken och handlar lunch, det blev en avocadosallad.
Hem och sätta degen till bullarna, saffransbullar.
Dom hinner precis bli klara så är Simon där och tar den första.
Nu tar jag det lugnt tills det är dags för middagen som blir pannkaka med sylt.
Kram


